Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Způsoby uvedení nového produktu na trh
Mlejnek, Jiří ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Hlavní cílem diplomové práce Způsob uvedení nového produktu na trh je doporučit manažerům společnosti Schrack Technik spol. s r.o. příhodnou marketingovou strategii pro možné zavedení nového produktu na český trh. Tímto produktem jsou různé typy nabíjecích stanic pro elektromobily. Kvůli komplexnosti hlavního cíle jsou stanoveny dva dílčí cíle, které na sebe navazují a přispívají k vypracování hlavního cíle. Prvním dílčím cílem je definovat situaci firmy na českém trhu pomocí různých typů analýz (Finanční, PESTE, SWOT a Porterova analýza 5 sil), najít silné a slabé stránky a zhodnotit potenciální hrozby a příležitosti, které by z uvedení nabíjecích stanic plynuly. Druhý dílčí cíl je zhodnotit zdali je elektromobilový průmysl atraktivní pro firmu anebo ne.
Strategy for the Expansion of Chosen Company
Fridrichová, Veronika ; Hornungová, Jana (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Aim of the diploma thesis is to choose a suitable strategy for expansion of the selected company. The chosen company based in Brno develops web content management software. The strategy is made based on analyses of external environment – potential market for entry, analyses of internal environment of the company and its financial analysis. The last part of the thesis consists of suggestions and proposed solutions.
Marketing Strategy Proposal for a Company Entering the Czech Market
Mazal, Tomáš ; Varsányi, Peter (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
The thesis deals with proposal of a marketing strategy for Slovak company Shirt Up, s.r.o. entering the Czech market. The company is a small producer of t-shirts with custom print and currently has presence exclusively in Slovakia. The aim of this paper is to present a possible marketing strategy to enter that will be based on theoretical frameworks and analysis of current situation.
Podnikatelský záměr - zavedení nového výrobku na trh
Hajtmar, Adam ; Kováč, Michal (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zpracování business plánu pro uvedení výrobku na trh. Jedná se o robotické zařízení na údržbu jednonákolkových kolejnicových drah. Zařízení bude uváděno na český trh společností, která bude za tímto účelem nově založena. Bussines plán bude podložen zkušenostmi ze samotného výzkumu stroje a dále příslušnými analýzami. Plán je tedy zaměřen na to, jak společnosti zajistit úspěšný vstup na český trh.
Penetration of Luxury Car Brands to Balkan Region
Učeň, Michal ; Vaníčková, Iva (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The main aim of this master’s thesis is to analyse the potential of Balkan market for distribution of new luxury cars Bentley and Lamborghini by Leonhardt Group Automobile. The company is distributor of luxury car brands of Volkswagen Group in Germany and presently the management considers possibilities of new market entry to former Yugoslavia countries. Because of present situation on the new cars’ market influenced by global financial crisis, author analyses potential of distribution of used cars as a part of business. In the first part of paper the theoretical background related to market analysis is described. The second part is concentrated on analysis of Balkan markets potential and author’s recommendations whether to enter the specific markets and definition of marketing strategy.
Market Entry Strategy of Company into Slovak Market
Kniš, Leo ; Chládek, Libor (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
This thesis deals with the topic, how one of the world’s leading sports betting and gaming group can cope with legislative change on the Slovak gambling market. The theoretical part of the thesis contains a review of Market Entry Strategies. Conducted analyses are used to determine the main objective of the thesis, which is to propose possible Market Entry for the company.
Proposal of Development of Internationalisation Strategy of Company
Nguyen, Anh Khoa ; Chlebovský, Vít (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The focus of the master thesis is to propose the most appropriate business strategy of Jolla’s entry to the Czech smart device market. Defining the theory of internationalization and related international business strategy establishes an important basis for analysis of Jolla’s entry process. In the end the focus will be shifted towards the proposal of the suitable business strategy for entering and operating on the market.
Podnikatelský záměr - zavedení nového výrobku na trh
Hajtmar, Adam ; Kováč, Michal (oponent) ; Heralecký, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na zpracování business plánu pro uvedení výrobku na trh. Jedná se o robotické zařízení na údržbu jednonákolkových kolejnicových drah. Zařízení bude uváděno na český trh společností, která bude za tímto účelem nově založena. Bussines plán bude podložen zkušenostmi ze samotného výzkumu stroje a dále příslušnými analýzami. Plán je tedy zaměřen na to, jak společnosti zajistit úspěšný vstup na český trh.
Aspen Aerogels: Internationalization of Nanotechnology-based Insulation Materials
Vastušková, Valéria ; Koláček, Michal (oponent) ; Chalupský, Vladimír (vedoucí práce)
The main objective of this diploma thesis is to analyse and evaluate the market potential in Southeastern Europe and evaluate the opportunity for Aspen Aerogels to expand in this region. Aspen Aerogels develops and manufactures advanced nanotechnology materials, known as aerogels which have unique insulation properties. This American company has had its sales offices in Western Europe and now sees the potential in the Balkan region. First part of the paper is going to be focused on the theoretical background which includes marketing concepts, models, and internationalization theories. In the second part the practical analyses are going to be examined and finally the overall evaluation of Balkan market potential and author’s recommendation is going to be assessed.
Mezinárodní marketingová strategie pro podnik vstupující na španělský trh
Svobodová, Martina ; Spáčilová, Natálie (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá navržením marketingové strategie pro český podnik vstupující na španělský trh s kosmetickými produkty a doplňky stravy. Teoretická část vysvětluje základní pojmy pro pochopení problematiky. Analytická část se věnuje zhodnocení současného stavu podniku a trhu, na který podnik vstupuje. Na základě získaných výsledků je v návrhové části představena marketingová strategie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.